Niko's Site
Restauratie F1 en GMC Vandura
HomeAbout MeF1 part 1F1 part 2F1 part 3Info

F1 part 1

Yep, de beslissing is gevallen!!! De moto vliegt buiten en moet plaats maken voor een Ford F1 oldtimer.

De oldtimer staat in een soort loods tussen vannalles en nog wa.

Thuis hebben we jammer genoeg nog geen plaats voor de oldtimer te plaatsen, dus verblijft hij voorlopig bij een vriend. Ann rijd de eerste meters met de F1!!!

Vanachter in de tuin hebben we nog een carport staan, en ik heb er niet beter op gevonden dan die om te bouwen naar een droge werkplaats voor mijn F1.

Jah! nu begint het zware werk hé, hoe ziet de oltimer er uit onder de carroserie, dus begin ik met het demonteren!!!

Conclusie: de oldtimer is in het verleden zeer slecht hersteld!!! kilo's plamuur! De rotte platen worden verwijderd!

De eerste werken starten! linker voor en achter vleugels laten zandstralen. In het verleden zijn die erbarmelijk hersteld, blijkbaar hadden ze geen verstand van uitdeuken !!!

Men boort gaatjes in de deuken zodat men een betere hechting heeft voor de plamuur. daarna worden de gezandstraalde stukken in epoxy - primer gespoten.

De geroeste platen worden vervangen door nieuw plaatstaal en worden daarna verder afgewerkt met tin.

Verder hebk ook al de voorvleugel en achtervleugel hersteld.

Hier zijn we weer!!!! Kzal eens vertellen watk ondertussen allemaal heb uitgestoken!

De werken aan mijn Ford F1 hebk efkes laten liggen, maar ondertussen hebk een ford Escort van 1976 helpen restaureren voor een vriend ( zie restauratie escort )

Verder ben ik ook onze goeie vriend den brutus weest helpen met het restaureren van zijn Chevy Van 5.7

Maar!!!... Nu ben ik weer een beetje beginnen werken aan mijn F1!! Eerste werk op mijn verlang lijstje was het herstellen van het achterspatbord + het uitslijpen van de rotte delen. Daarna worden die nieuwe delen vervaardigt uit nieuw plaatstaal. Dit hebk ook zo gedaan met de motorkap.

Verder hebk ik ook de voorvleugels al hersteld, en heb ik de kop eens gemonteerd om te zien of alles wel past.

Ondertussen zijn er al verschillende delen van de F1 gezandstraald, en zien ze er al wat beter uit.


En we zijn weer begonnen zie!!! heb een weekje conge en ben vanplan om de hele week aan mijn F1 te besteden!!!!

Het eerste op mijn lijstje was het demonteren van de laadbak. Er is heel veel roest aanwezig op de F1!!!!

Aan de roest op de achterkant recht is er te zien dat de F1 al een accidentje heeft gehad, die slecht hersteld is geweest.

Bij verder onderzoek van de F1 kom ik dan ook overal roest tegen, die ik dan verwijder en vervang door nieuw plaatstaal.

 

de A-stijlen links en recht worden ook eens goed onder handen genomen, en worden opnieuw vervaardigd uit nieuw plaatstaal.

Nu zijn we eens aant kijke in de kabine zelf, en ... RARARA... Daar ook Roest!

De Bodemplaat van de bestuurderszijde word verwijderd, en er word een nieuwe vervaardigd uit plaatstaal. Verder is de deurdrempel links ook volledig verroest en word ook deze vernieuwd en opnieuw ingelast.

 

Ik heb ook de compressie genomen van de motor, hoe dat afgelopen is zie je bij verslag compressie

Nu heb ik de afdekplaat over de boite vernieuwd en heb ik de voordeuren laten zandstralen. Die zijn gelukkig nog in een redelijke staat!!! Hier en daar moet er natuurlijk wel nog wat aan gewerkt worden... Maar dat komt omdat deze vroeger niet profesioneel hersteld zijn geweest! Na het zandstralen worden de deuren ook al in de epoxi primer gezet.

 

 

Het volgende werk op mijn lijstje was de deuren! En zoals je kunt zien op de foto's zijn die goed geroest!



deze heb ik dan hersteld met nieuw plaatstaal

 

en ook aan de binnenkant hersteld!

 

De deuren zijn allemaal hersteld met tin.


 



Vervolg - Klik hier -

Restauratie Escort
Compressie motor
HomeAbout MeF1 part 1F1 part 2F1 part 3Info