Niko's Site
Restauratie F1 en GMC Vandura
HomeAbout MeF1 part 1F1 part 2F1 part 3Info

revisie motor

Nu dat de pick-up in verschillende stukjes ligt, word het eens tijd dat we eens kijken hoe het met de motor gaat. Hier zie je hoe we met behulp van Brutus de motor hebben vervoerd.

Eenmaal zijn bestemming bereikt, zijn we begonnen met het demonteren van de kleppen en klepgeleidingen



 

Het demoteren van de klepgeleidingen gebeurt met een koperen tas


 

De klepgeleidingen worden uitgeklopt langs boven


 

Het volgende was het demoteren van de cartepan

De drijfstangen worden genummerd

Aan de achterste piston is er grote schade! het segment is gebroken!

De demontage van de krukas ziet er zeer goed uit!

De krukasschelpen zien er ook goed uit

verwijderen van de nokkenas

Er zit zeer diepe schade in de cilinder

Daarna hebben we de borigen opgemeten. De normale boring moet 80,9625 zijn, maar we komen aan 82,5980

In de 8ste cilinder zitten er nog diepe krassen van meer dan 1mm. Conclusie, de motor is al geboord geweest, en zit nu op zijn maximum. We gaan hem herstellen met 8 nieuwe chemises (cilinder sleeves) en met originele pistons.

revisie motor
2 weken verlof
HomeAbout MeF1 part 1F1 part 2F1 part 3Info