F1 part 2

Deel 2 van de werken aan mijne F1!!!!

 

Ik heb zo danig veel foto's van mijn werken getrokken dat ze niet meer op een pagina kunnen, dus doen we hier verder he!!!!

 

 

 

 

Daarna ben ik begonnen aan het verwijderen van de kabine van de chasis. Hiervoor heb ik onderaan de kabine en steun opgelast om de kabine te kunnen vervoeren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En dan zijn we begonnen aan een van de intressantste delen: de motor!!!!

 

Het eerste was de motor verwijderen van het chasis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bij het demonteren van de versnellingsbak zag alles er goed uit!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ook de koppelingsplaat is als nieuw!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ook de drukgroep en vliegwiel zien er nog goed uit!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daarna werd de motot bevestigd aan de motorsteun.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu kon ik eens goed kijken naar de cilinderkoppen, dus begon ik deze te demonteren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De cilinder 8 waar ik geen compressie op had ziet er inderdaad niet zo goed uit. De oorzaak zijn de kleppen die niet sluiten door aanslag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De cilinderkop aan de binnenkant ziet er oké uit!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De 4de cilinder heeft schade aan de piston en cilinderwand! Waarschijnlijk het segment gebroken!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu ik toch bezig was heb ik ook nog de inteek verwijderd. Deze ziet er redelijk goed uit, alles marceert nog!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Enkele weken geleden heb ik de motor binnen gedaan voor revisie.

 

Omdat ik voor de revisie nog op enkele nieuwe stukken moet wachten, ben ik nu maar begonnen aan het het chassis.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het chassis was in het verleden gezandstraald, gemetaliseerd en gepoederlakt geweest. Maar er was al hier en daar wat schade aan, dus heb ik het eens onder handen genomen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eerst heb ik het chassis mat gezet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daarna werd alles in het zwart gespoten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klaar voor de vernis!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alles werd daarna vernist met rainbowflakes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mijn dochter Lien heeft de carterpan onder handen genomen.

 

Mooie airbrush resultaten, mag gezien worden!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja!!! de nieuwe pistons zijn geariveerd!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En ook de nieuwe complete kleppenset!!! Nu kunnen we verder doen é!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hier zie je dat de motor geboord is

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De nieuwe cilindersleeves worden gemonteerd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Er werden nieuwe gaatjes geboord om de klepfilters gemakkelijk te regelen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hier werden de klepzittingen geslepen.

 

NU... een tijdje later is de motor af!!! Alles zit weer op en aan elkaar, en nu eens benieuwd hoe hij draait!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hieronder vind je het filpje van het opstarten van de motor.

 

http://www.youtube.com/watch?v=9CPu-9-GSm0

 

http://www.youtube.com/watch?v=tqBFET-fG0k

 

Ja, hier zijn we weer!!!

 

k'heb juist 2 weken verlof achter de rug, en wat heb ik in die 2 weken gedaan???

 

Aan mijn F1 gewerkt natuurlijk!

 

 

Hier zijn we dan weer met een update!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aan de binnenzijde werden de naden afgekit

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daarna werden de binnenkanten ingespoten met ondercoating.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verven en vernissen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De binnenkant van de vleugels werden ook in de kleur en vernis gezet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verder heb ik ook nog het een en ander veranderd aan mijn motor: de bougieskabels zijn mooi verwerkt in een alluminium buis, en er is een nieuwe intake en carburator.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De nieuwe carburator

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daarna kwamen de grote werken, namelijk het vervoeren van de cabine.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alle deuken moesten uitgedeukt worden!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De cabine in spuitplamuur zetten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De spuitplamuur is geschuurd, en de cabine staat klaar voor de grondverf.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De cabine in de grondverf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De onderkant is klaar voor verf en vernis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Onderkant in verf en vernis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De binnenkant nat in grondverf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Binnenkant in kleur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Binnenkant in de vernis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Voilla, het eindresultaat!!!

 

Voor het vervolg klik hier: Photos 3